Aquest serà doncs, l'últim
apartat que treballarem on es veurà reflectida la nostra reflexió sobre el que
ens ha aportat la investigació i la pàgina web.
El
projecte de la Web Social va ser creat amb la finalitat de realitzar un treball
copsant continguts informàtics i estadístics i de caire social. És la primera vegada que es fa un bloc sobre
l’esplai Sol Naixent i aquest ha permès transmetre i comunicar el que volíem als
pares i mares d’una manera innovadora.
Hem
creat un bloc que ha tingut èxit entre els pares, mares, nens i nenes ja que ha tingut més de mil
visites, cal tenir en compte que el bloc va ser creat fa tant sols tres mesos.
Els
resultats d’aquest projecte són el reflex de tres mesos de treball, però volem
tirar endavant aquest projecte a llarg termini i així assolir tots els
objectius proposats.
Fent
referència als objectius assolits podem dir que hem aconseguit mantenir informats
als pares i mares, tenir contacte amb ells , facilitar-los la comunicació i
donar-los a conèixer l’esplai d’una manera diferent ja sigui a partir
d’imatges, notícies, escrits i sobretot pel medi informàtic, estalviant
imprimir folis i pèrdues d’aquests.
Pel
que fa els objectius d’augmentar la quantitat d’infants que vagin a l’esplai i
millorar el funcionament d’aquest, els vam plantejar a llarg termini i per això encara no s’han
assolit.
En aquest
apartat exposarem les conclusions a les que hem arribat desprès de realitzar
les enquestes i resumir els resultats, de forma que ens permetessin elaborar
unes conclusions.
Tal i com
hem fet en el apartat dels resultats extraurem els resultats, primer dels
pares, mares o tutors i desprès dels fills i filles.
A continuació
trobem les conclusions elaborades a partir de les enquestes i resultats
obtinguts per part dels pares, mares o tutors:
Començarem
concloent l’opinió dels pares al voltant de les diferents activitats que es
duen a terme. En termes generals, la majoria d’activitats són valorades
satisfactòriament, però n’hi ha dos que
requereixen atenció. Són l’esport i
l’acampada. En els dos casos sembla que n’hi ha un petit percentatge de
pares que valoren negativament aquestes activitats. Millor valorada però també
amb puntuacions negatives és el sopar que fan els monitors i monitores amb els
pares i mares. En aquest cas, hi ha gent que valora positivament aquesta
activitat perquè creuen que si hi ha una bona relació entre monitors/es i
pares, mares o tutors acaba repercutint positivament en els seus fills i
filles. Però, com hem pogut veure en una
de les preguntes qualitatives respecte a les activitats, hi ha pares, mares o
tutors que pensen que falta coordinació i comunicació a l’hora de programar i
preparar el sopar la qual cosa provoca que tots el pares, mares o tutors no hi
puguin assistir per qüestions de horaris i dates.
Pel que fa
el tema d’activitats, també van sorgir noves propostes com la d’una excursió
per fer tots plegats: monitors, pares, mares o tutors, fills i filles. Creiem
que aportacions d’aquest tipus són molt favorables ja que ens ajuden a
organitzar noves activitats o al menys donar-nos idees. Per aquest motiu estem
oberts a crítiques i suggerències que ens permetin millorar i innovar en les
nostres tasques com a monitors de l’Esplai.
Una última
qüestió en quant a les activitats és la valoració dels objectius que tenen
aquesta, la majoria dels enquestats han respost que els objectius són bastants
clars però n’hi ha que pensen que no ho són gaire o bé pensen que són
activitats que no tenen un s objectius clars, que és fan per fer. És per aquest
motiu que en les properes reunions que intentarem informar dels objectius i
finalitats que tenen les activitats i dinàmiques que es duen a terme, de manera
que si alguna d’aquestes activitats u objectiu d’aquesta no convenç als pares,
mares o tutors, es substituiria per un altra o es reorientaria.
Deixant de
banda el tema de les activitats entrarem en el tema dels horaris. A inici del
curs es fa una reunió on es informa de les dates i horaris de les activitats.
En aquest aspecte, als resultat surt reflectit que la majoria pensa que si que
es compleixen però hi ha un percentatge considerable que a l’hora de fer l’enquesta
va marca l’opció d’altres. Per tant deduïm, que potser pensem que sempre no es
compleixen.
Relacionat
en aquest tema es la qüestió de la quantitat i qualitat de la informació que
reben els pares, mares o tutors. Aquesta, sembla no ser suficient per a tots.
Fins al punt de que molts d’ells no coneixen ni la fundació de la que depèn
l’Esplai. No només ens interessa mantenir-los millor informats sinó despertar
l’interès.
Com que
també volíem saber que en pensaven de la professionalitat i preparació dels
monitors responsables de la cura dels seus fills vam incidir en aquest tema.
Els resultats estrets d’aquesta pregunta són molt diversos, és a dir, hi ha
molta confluència d’opinions. Des dels que
pensem que estan molt preparats fins els que pensen que no ho estan
gens. Tot i això, s’ha d’entendre, que en aquest cas, són joves voluntaris i
voluntàries que ho fan per vocació i que a més a més tenen una formació que els
permet desenvolupar la seva tasca.
Però,
encara que en el tema de la preparació dels monitors i monitores no es posen
d’acord, sí que s’hi posen a l’hora de valorar la tasca prèvia que tenen els
joves per preparar les diferents activitats.
Un dels
últims aspectes que s’han valorat han estat les instal·lacions de l’Esplai, com
tots ja sabem són unes instal·lacions que es comparteixen en altres
associacions ja que es un espai públic, del poble. Al no ser unes
instal·lacions específicament creades per un esplai, entenem que presenten
algunes mancances però que s’adapten bastant i ens permeten practicar moltes i
diverses activitats.
Finalment,
vam preguntar els hi vam preguntar quin es el motiu pel que apunten al seu fill
o filla a l’Esplai. És obvi que com en totes les activitats extraescolars, els motius són diversos però ens agrada que
un nombre considerable de respostes sigui perquè el seu fill o filla o demana.
En activitats d’aquest tipus es molt favorable que sigui iniciativa dels
participants la seva assistència ja que, en aquest cas, la motivació és més
alta i aquesta motivació es transmet a la resta de companys i als monitors i
monitores.
Ara que
disposem de tota aquesta informació intentarem millorar el servei de l’Esplai.
Intentarem que els pares, mares o tutors estiguin millor informats en el tema
de les activitats, horaris, dates... En conclusió, mantenir reunions que ens
permetin col·laborar i gaudir tots de l’Esplai. Criem que no es tracta
d’augmentar el nombre de reunions ja que en el qüestionari han valorat que el
nombre de reunions són les adequades. És tracta, doncs, de millorar-les. No es
una qüestió de quantitat sinó de qualitat.
Continuem
amb les conclusions elaborades a partir de les enquestes i resultats obtinguts
per part dels fills/filles ( els nens/es nois i noies que formen part de
l’esplai):
Hem
pogut veure que la participació dels nens i nenes no ha estat tant abundant ja
que només deu han intentat realitzar l’enquesta i només vuit l’han acabat, no
obstant no els deixarem de banda i tot seguit passarem a comentar els resultats
obtinguts.
Les
primeres preguntes tenen relació amb les activitats que es fan a l’esplai,
comencem doncs per a primera pregunta, que els feia valorar els jocs la majoria
han respost que els hi ha agradat molt. Quan es pregunten per les manualitats
les respostes ja són més diverses, tres d’ells diuen que els hi ha agradat
molt, quatre d’ells ho valoren com a normal i un no diu que li ha agrada massa fer manualitats. Pel que fa es gimcanes són valorades molt
positivament. Quan els preguntem que valorin l’esport que es fa tots ho valoren
molt positivament. Fent referència a les sortides de cap de setmana un d’ells
ens respon que no ho sap perquè no l’ha fet mai, però els altres que ja han
realitzat alguna sortida la valoren de forma molt positiva. Les colònies i les
activitats relacionades amb el poble, sense cap mena de dubte també s’han
valorat d’una forma d’allò més positiva. Pel que fa l’acampada dos persones
diuen que no ho saben perquè no hi ha anat mai, això ens fa pensar que siguin
nens i nenes dels més petits ja que ells encara no hi ha anat mai, pel que fa
la resta l’ha valorat de manera positiva. Per acabar l’apartat d’activitats
demanen que ens donin la opinió per si volen millorar alguna d’aquesta
activitat però ens trobem que ningú ha escrit res.
En
el segon “apartat” ens centrem més en la tasca dels monitors, comencem
preguntant si creuen que els objectius de les activitats són clars quasi tots
responen que si , excepte un que diu que normal. Quan preguntem si els horaris
que es diuen i s’acorden es compleixen sis d’ells contesten que sí i dos d’ells
diuen que a vegades. En la pregunta que diu “creuen que els monitors estan
suficientment preparats?” dos d’ells responen que bastant i sis diuen que sí.
Tots estan d’acord però que darrera les activitats hi ha un treball previ i
tots també coincideixen en que reben informació necessària de l’esplai. La
meitat dels nens i nenes saben que l’esplai depèn de la fundació Pere
Tarrés. Tots ells també creuen que les
instal·lacions que disposa l’esplai són adequades.
Per
acabar vam fer dues preguntes més personals, que ens permetessin veure els
motius pels quals els nens/es nois/es s’apunten a l’esplai, una minori diu que per ocupar el seu temps i millorar la
seva formació, i la resta responen que simplement hi fan perquè els hi agrada i
volen anar-hi. Per acabar els hi vam preguntar si s’ho passaven bé a l’esplai,
un va contestar que bastant i la resta van contestar que molt bé.
Com
a conclusions podem dir que no tots valoren les activitats de la mateixa
manera, però s’han de tenir totes les opinions en compte i per això cal anar
variant, per tant tan podem fer gimcanes com manualitats... el que hem vist
però, que les colònies una de les activitats que preparem amb més entusiasme
els monitors són valorades de forma molt positiva, aquest fet incentiva les
ganes de continuar endavant amb aquesta tasca. Els hi demanen la opinió per a
millorar el funcionament, les activitats... però ningú escriu res i això ens fa
pensar que cal continuar com fins ara. Pel
que fa els objectius, l’enquesta ens ha fet veure que sovint abans de
començar l’activitat podríem explicar què volem aconseguir a través d’aquesta.
Per
a finalitzar, volem dir que a nivell personal el bloc ens ha permès adquirir
diferents habilitats informàtiques i estadístiques com per exemple crear un bloc
i conèixer totes les seves propietats i possibilitats de disseny, elaborar una
enquesta on-line, fer els resultats estadísticament...Ens ha permès també
conèixer una nova manera de treballar i expressar-nos amb els companys de
treball i usuaris. Es una eina que com a futurs educadors ens pot servir per
treballar en molts aspectes amb els usuaris. Ja sigui per motivar-los a
utilitzar un ordenador i a fer un treball que sigui útil per a els usuaris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada